1.Francuski łącznik 9/10
2.Egzorcysta 9/10
3.Drużyna asów 7/10
4.Regulamin zabijania 6/10
5.Zadanie specjalne 6/10
6.Nożownik 5/10
1. Francuski łącznik 10/10
2. Egzorcysta 9/10
3. Żyć i umrzeć w Los Angeles 8/10
4. Regulamin zabijania 6/10
5. Zadanie specjalne 5/10
6. Noc w którą zamordowano Minsky'ego 5/10
Plany: Drużyna asów
1 "EGZORCYSTA" - 10/10
2 "Francuski Łącznik" - 10/10
3 "CENA STRACHU" - 8/10
Potem długo... nic.
Gigant stał się karłem. Szkoda, bo mógł być kolejnym Johnem Frankenheimerem, czy Sidneyem Lumetem.
Może laury przyszły za szybko? Z drugiej strony - były w pełni zasłużone.
Czegoś zabrakło. Przede wszystkim ambicji. I rozsądku, bo takie scenariusze jak "Jade", "Żyć i umrzeć w L.A.", czy "Regulamin zabijania" nie powinien się nawet schylać... Sam też napisał zupełną chałę - "Zadanie specjalne" i skompromitował się remakując film nieremakowalny "12 GNIEWNYCH LUDZI" - wstyd, potwierdzający, że zupełnie się pogubił.
Wielka strata dla kina. Ale super jest to, że wciąż walczy, nie poddaje się. Robi filmy. Z uporem maniaka. Godne podziwu.
4 "Nożownik" - 7/10
5 "ŻYĆ I UMRZEĆ W LOS ANGELES" - 5/10
6 "Regulamin zabijania" - 3/10
7 "Robak" - 5/10
8 "JADE" - 1/10
9 "12 gniewnych ludzi" - 1/10
10 "ZADANIE SPECJALNE" - 1/10
Trzymam kciuki, że uda mu się wrócić, bo był wyczynowcem, jakich mało. Frankenheimerowi po latach niebytu się udało ("RONIN"), Lumetowi też ("NIM DIABEŁ DOWIE SIĘ, ŻE NIE ŻYJESZ"). Czemu Friedkinowi miałoby się nie udać?
Chyba wygląda na to, że się udało. Jego nowy film "Killer Joe" okazał się największym zaskoczeniem tegorocznego festiwalu w Wenecji. Wygląda na to, że warto czekać i Friedkin wraca do gry.
1. Francuski łącznik - 9+/10
2. Egzorcysta - 9+/10
3. Regulamin zabijania - 5/10
4. Nożownik - 3/10
Do obejrzenia: KILLER JOE!!!! A poza tym: Żyć i umrzeć w Los Angeles i to w sumie tyle, reszta mnie kompletnie nie interesuje...
Eeee... coś tu nie gra. Na forum "Żyć i umrzeć w L.A." zauważyłem Twój komentarz, w którym bardzo film chwalisz, do teraz nawet widnieje przy nim ocena 8/10, a tutaj dałeś 5. Nie byłoby w tym w sumie nic szokującego, bo wiele rzeczy mogło Ci się odwidzieć przez ten czas, ale w drugą stronę? Jako iż powyższa wypowiedź jest z marca, a tam na forum filmu z grudnia tego samego roku oczywiście. I nic tam nie napisałeś, że kiedyś Ci się nie spodobał, tylko same pochlebne słowa. Aż tak nagle ze słabego filmu stał się wielkim kinem?
1. Francuski łącznik - 9/10
2. Egzorcysta - 9/10
3. Żyć i umrzeć w Los Angeles - 8/10
4. Nożownik - 3/10
UP:
1. Francuski łącznik - 9+/10
2. Killer Joe - 9+/10
3. Egzorcysta - 9+/10
4. Żyć i umrzeć w Los Angeles - 8+/10
5. Regulamin zabijania - 5/10
6. Nożownik - 3/10
Do obejrzenia: widzę, że Robak też powstał na pdst. sztuki Lettsa, więc koniecznie muszę obejrzeć, remake Ceny Strachu również.
Jednak po drugim seansie nieco obniżam ocenę KJ, tak więc za Wielką Trójką, na czwartym miejscu jest nowy Friedkin.
1. Francuski łącznik - 9/10
2. Egzorcysta - 9/10
3. Żyć i umrzeć w Los Angeles - 8/10
4. Cena strachu - 7/10
5. Killer Joe - 6/10
6. Zadanie specjalne - 5/10
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Egzorcysta (1973) 8,00 60
2 Francuski łącznik (1971) 7,56 48
3 Żyć i umrzeć w Los Angeles (1985) 7,07 15
4 Zadanie specjalne (1980) 6,30 10
5 Regulamin zabijania (2000) 5,48 25
6 Jade (1995) 4,56 9
7 Nożownik (2003) 3,86 29
Seriale:
Spotkanie z Alfredem Hitchcockiem (1962) 8,20 5
Opowieści z krypty (1989) 7,22 9
CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas (2000) 6,45 11
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1 Egzorcysta (1973) 7,99 82
2 Francuski łącznik (1971) 7,63 64
3 Cena strachu (1977) 7,67 15
4 Żyć i umrzeć w Los Angeles (1985) 7,21 28
5 Zabójczy Joe (2011) 6,83 35
6 Zadanie specjalne (1980) 6,29 21
7 Robak (2006) 6,00 11
8 Strażnik (1990) 5,64 11
9 Regulamin zabijania (2000) 5,57 30
10 Jade (1995) 5,07 14
11 Nożownik (2003) 4,15 34
Seriale:
Opowieści z krypty (1989) 7,38 13
CSI: Kryminalne zagadki Las Vegas (2000) 6,50 14
Strefa mroku (1985) 6,25 8
Aktualizacja:
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
1. Egzorcysta (1973) 8,00 119
2. Francuski łącznik (1971) 7,69 98
3. Cena strachu (1977) 7,59 34
4. Żyć i umrzeć w Los Angeles (1985) 7,32 47
5. Zabójczy Joe (2011) 6,62 58
6. Dwunastu gniewnych ludzi (1997) 6,57 14
7. Zadanie specjalne (1980) 6,20 41
8. Robak (2006) 5,68 19
9. Szaleństwo (1987) 5,50 10
10. Regulamin zabijania (2000) 5,69 45
11. Jade (1995) 5,24 21
12. Gang, który nie umiał strzelać (1971) 4,90 10
13. Strażnik (1990) 4,45 20
14. Nożownik (2003) 4,49 47
1 - Egzorcysta - 8
2 - Opiekunka - 7
3 - Francuski łącznik - 7
4 - Żyć i umrzeć w Los Angeles - 7
5 - Regulamin zabijania - 7
6 - Cena strachu - 6
7 - Jade - 6
8 - Zadanie specjalne - 4
------------------------------------
9 - Uciekinierzy - 3
1 - Egzorcysta - 8
2 - Opiekunka - 7
3 - Francuski łącznik - 7
4 - Żyć i umrzeć w Los Angeles - 7
5 - Regulamin zabijania - 7
6 - 12 gniewnych ludzi - 7
7 - Skok na Brinka - 7
8 - Drużyna asów - 7
9 - Szaleństwo - 7
10 - Nożownik - 7
11 - Robak - 7
12 - Cena strachu - 6
13 - Jade - 6
14 - Nalot na Minsky'ego - 6
15 - Zabójczy Joe - 6
16 - The Birthday Party - 6
17 - Układ stulecia - 5
18 - Chórzyści - 5
19 - Zadanie specjalne - 4
20 - Uciekinierzy - 3
1. Cena strachu - 9/10
2. Egzorcysta - 9/10
3. Żyć i umrzeć w Los Angeles - 9/10
4. Dwunastu gniewnych ludzi - 9/10 (remake a właściwie kopia ale kurde dam 9/10)
5. Regulamin zabijania 8/10
6. Francuski łącznik - 7/10
7. Nożownik - 6/10
8. Jade - 5/10
"Szaleństwo" i "Strażnika" muszę obejrzeć
Sorcerer - 8,5/10
The French Connection - 8/10
The Exorcist - 7.5/10
To Live and to Die in L.A. - 7.5/10
Cruising - 7/10
Bug - 6.5/10
The Hunted - 4/10
więcej nie widziałem. Ale 8.5/10 dla Sorcerera ode mnie to jak 10/10 od kogokolwiek innego.
1. Egzorcysta 9/10
2. Francuski łącznik 8/10
3. Robak 7/10
4. Żyć i umrzeć w Los Angeles 7/10
5. Szaleństwo 6/10
6. Strażnik 6/10
1. Francuski łącznik - 9
2. Żyć i umrzeć w Los Angeles - 8
3. Egzorcysta - 7
4. Nożownik - 4
5. Regulamin zabijania - 3